Olympia on tour III: weer een berichtje vanuit Australië

16 januari zijn we vanuit Fiji weer terug gevlogen naar Cairns. Na een vlucht met veel onweer zijn we gelukkig veilig geland. We zijn 12 dagen in Cairns gebleven. Het was op dat moment hoog zomer in Cairns, wat betekent dat het elke dag super heet was. Er was gelukkig een super groot winkelcentrum in de buurt (met airco) waar we heel veel shopuurtjes hebben gespendeerd. In de zee bij Cairns konden we niet zwemmen, er zitten namelijk krokodillen en giftige kwallen. Er was een grote lagoon in het midden van de stad, waar we gelukkig konden zwemmen. Verder zijn we in Cairns ook op een dag tour geweest naar het Great Barrier Reef. We hebben daar erg (toch wel) mooi koraal gezien en zelfs gezwommen met (een kleine) reefshark. Wat we ook nog gedaan hebben, is een dag tour naar The Daintree Rainforest en naar Cape Tribulation. Ook hebben we Baukje haar 23e verjaardag gevierd, dit op Australia day. Vanaf Cairns zijn we verder gereisd met een campervan die we voor 4 weken gehuurd hebben.

Na Cairns zijn we 28 januari richting Port Douglas gereden. Het weer in het noorden van Australië was de eerste dagen nog wat regenachtig, we verbleven dan ook in het tropisch regenwoud. Na Port Douglas zijn we naar Mission Beach en Townsville gereden. Hier hebben we ook beide 1 nachtje geslapen. Vanaf hier werd het weer beter en zijn we verder gereden naar Airlie Beach.

31 januari zijn we aangekomen in Arlie Beach, een mooi klein dorpje waar de boot richting de Whitsunday’s en Whitehaven gaat. Voor 3 februari hadden we deze 3-daagse tour geboekt. Tot aan die datum hebben we vaak bij het zwembad gelegen. In Airlie Beach was er, net als in Cairns, ook een grote lagoon. Je mag hier nog steeds niet in de zee zwemmen vanwege de giftige kwallen, tenzij je een stingersuit aan trekt. 3 februari zijn we met de boot vertrokken richting de Whitsunday’s. We hebben hier ook meerdere keren gesnorkeld. ‘S avonds konden we vanuit het bubbelbad, met een wijntje, op de boot genieten van de mooie zonsondergang. De volgende dag gingen we naar Whitehaven Beach. Tot nu toe wel één van de mooiste stranden die we ooit gezien hebben. De dag erna hebben we nog gesupt en toen weer terug naar Airlie Beach.

6 februari zijn we aangenomen in Cape Hillsborough om daar de volgende ochtend om 5 uur op te staan, omdat de kangoeroes daar ’s ochtends op het strand komen en dit wilden we natuurlijk zien!!

8 februari zijn we aangekomen in Agnes Water & Town of 1770. Vanaf hier mag je weer gewoon, zonder groot lelijk stingersuit pak, zwemmen in het water. In Agnes Water hebben we ons eerste surfles gehad, dit ging redelijk goed, we hebben iniedergeval beide een keer op de surfplank gestaan.

11 februari zijn we naar Hervey Bay gegaan. Hier hadden we alvast een tour geboekt voor het mooie Fraser Island. Daar tussenin hebben Rainbow beach alvast bezocht. In Rainbow beach zijn we 2 nachtjes gebleven.

Vrijdag 14 februari zijn we met de boot vertrokken richting Fraser Island. Op dit eiland kun je alleen maar rijden met een 4WD auto. Wij mochten tijdens de tour ook zelf stukjes rijden!! We zijn 3 dagen naar het eiland geweest. We hebben alle mooie spots van het eiland gezien, waaronder: super mooie lakes, hikes gedaan, dingo’s gezien, in champagne pools gezwommen en naar een mooie creek geweest, dat was net Center Parcs, maar dan in de natuur.

17 februari zijn we naar Noosa gereden. Een mooi dorpje aan het strand waar alles erg duur is en waar wij dus niet heel lang konden verblijven.

19 februari zijn we naar de Sunshine coast gereden en zijn we naar de Australia zoo geweest, die van Steve Irwin. Erg leuk om ‘The wildlife’ van Australië goed te bekijken achter een glas of hek. We hebben inmiddels in het wild ook al wel heel veel bijzondere, en soms toch ook wel enge, dieren gezien.

21 februari zijn we doorgereden naar Gold Coast en Surfers Paradise, waar de golven ontzettend hoog waren en we genoten hebben van het strandleven.

Na het rijden van 3232 kilometer met onze campervan moesten we hem, helaas, in Brisbane weer inleveren op 25 februari. We hebben de afgelopen maand erg genoten van ons chille leventje in de campervan.

We zijn op het moment van schrijven nog steeds in Brisbane. Een erg mooie stad. We zijn al een keer in het reuzenrad geweest en hadden hier een erg mooi uitzicht. We zijn ook al meerdere keren met de hop on hop off Ferry geweest.

Maandag 2 maart gaan we met een auto richting Sydney, we maken nog een stop in Byron Bay. En omdat ons gespaarde geld, helaas, weer bijna op is, zijn we alvast weer op zoek gegaan naar een nieuw baantje. We gaan vanaf 10 maart appels plukken in Stanthorpe, dat ligt in Queensland.